.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شورا سکوی پرش برای مجلس نیست
این روزها در بیشتر محافل سیاسی ، خبر از مهیا شدن افراد و چهره های مختلف برای انتخابات مجلس هشتم می باشد.در کنار همه چهره های مطرح که در مرکز استان و شهرستانها کم و بیش اخباری...
شورا سکوی پرش برای مجلس نیست

این روزها در بیشتر محافل سیاسی ، خبر از مهیا شدن افراد و چهره های مختلف برای انتخابات مجلس هشتم می باشد.در کنار همه چهره های مطرح که در مرکز استان و شهرستانها کم و بیش اخباری از آنها به گوش میرسد،زمزمه هائی از جانب برخی منتخبین شوراهای اسلامی یا اطرافیان آنها مبنی بردورخیز کردن جهت حضور در انتخابات شنیده می شود.که این موضوع از چند جهت قابل بررسی و تامل می باشد که ذیلا به آنها می پردازیم:

۱-به نظر میرسد مردم به این افراد به عنوان عضو شورای شهر، رای داده و تشخیص داده اند که اینها در چنین سمتی مناسبند و می توانند منشا اثر و خدماتی باشند.بنا براین بعید نیست که در صورت عرضه خود برای جایگاهها و مشاغل انتخابی دیگر، با واکنش منفی مردم مواجه شده و حتی آرای طرفداران خود را نیز از دست بدهند.

۲-افراد عضو فعلی شورا، با مشغول شدن همزمان در عرصه رقابت مجلس و عضویت شورای شهر، عملا فرصت خدمترسانی صادقانه به مردم را از دست خواهند داد و یا کارهای آنها رنگ و بوی تبلیغاتی یا خدای ناکرده باجخواهی و یارگیری انتخاباتی خواهد داد.

۳-با بروز چنین پدیده ای ،اعتماد مردم نسبت به منتخبان شوراهای اسلامی سلب می شود وهمگان تصور خواهند که منتخبان آنها نه به فکر عمران و آبادانی و ایجاد محیط شهری سالم، بلکه مترصد فرصتی برای ارتقای جایگاه خودشان بوده و شوراها را نیز تنها به عنوان ریسمان و پله ترقی و صعود به آن جایگاهها قرارداده اند.که این امر بالطبع ،دلسردی و یاس مردم را به دنبال خواهد داشت.

بنابراین برای حل چنین مشکلی،چند پیشنهاد داریم که امیدواریم مورد توجه واقع شود:

۱-اولا آقایان عضو شوراهای اسلامی ،صادقانه و با تمام توان ،سنگر خدمت به مردم را حفظ کرده و مطمئن باشند وقتی اینهمه مشکل و معضل ترافیکی ،شهرسازی ، فرهنگی و… در شهرها وجود دارد، قطعا حل و رفع آنها کم اجرتر و یا کم ارزش تر از نمایندگی مجلس در سطح کلان نیست.مگر آنکه افراد فوق الذکر دنبال چیزی غیر از خدمت باشند! ثانیا چنانچه قصد کاندیداتوری مجلس را دارند،از هم اکنون به صورت داوطلبانه،اگرچه قانون پیش بینی و اجبار نکرده،انصراف دهند و راه را برای خدمتگزاری دیگران به مردم، باز کنند و خودشان با خیالی آسوده به تبلیغات انتخاباتی بپردازند.

۲-به دست اندرکاران امر قانونگذاری درمجلس شورای اسلامی توصیه می کنیم فکری به حال این معضل نموده و اجازه ندهند وقتی اینهمه هزینه صرف برگزاری انتخابات می‌شود،عده‌ای به راحتی با آراء و احساسات مردم، بازی کرده و به جای اندیشیدن به معضلات مردم در پی فتح مناصب بالاتر، هرچند با توجیه خدمت به مردم، باشند.و اقلا قانونی تصویب شود تا اینان نیز همانندمدیران کل و مسئولان دولتی، چند ماه مانده به انتخابات ملزم به استعفا بوده ، تا هم فرصت سوء استفاده از اموال عمومی برای تبلیغ خود را نداشته و هم راه را برای خدمت گزاری افراد دیگر بازکنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمد 4 خرداد 1386
با سلام.من بعد از اعلام اسامی شورای شهر ساری .برای یکی از اعضا که بنوعی همکار هم بودیم زنگ زدم که تبریک بگم ولی ایشان حاضر نشدند گوشی را بر دارند.انوقت اگه به مجلس راه پیدا کنند که....
نا شناس 5 خرداد 1386
به نظر مي رسد كمي در تحليل افراط شده است. اينكه از شوراي شهر به عنوان سكوي پرش استفاده شود تازگي ندارد و بد هم نيست. مردم هم اگر نمي خواهند اعتماد كنند تعارف ندارند و اگر اعتماد كردند كه طرف راي آورده و خود را در مجلس خواهد ديد. تنها چيزي كه باقي مي ماند اين است كه با چه ابزاري مي خواهند راي بياورند. ابزاري كه هم اكنون در جامعه تسلط دارد، ابزار پول است. سرمايه گذاران عاشق جمال هيچكس نيستند و در واقع فردي را استخدام مي كنند تا برايش خرج كرده و به مجلس راه يابد تا بعد بدرد لفت و ليس آنها بخورد. اگر پنهانهاي اين افراد افشا شود آنوقت خواهيد ديد كه پشت اين لبهاي خندان چه زخمي نهفته است. زخمي كه ناشي از فروش شرف و حيثيت و مهمتر از همه دين فرد به پول و سرمايه است و بعد هم آلوده شدن به خيانت و فشار به اين و آن كه آنها هم از اين خواسته هاي خيانت آلود تبعيت نمايند. با اصل قرار گرفتن سرمايه در انتخابات روند خدمت حسابي كور شده و دستي بايد تا اين راه كج را به مسير اصلي باز گرداند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.346 seconds.